Marketing i promocja produktów wg Adidasa

Wiele firm stara się, by ich oferta znacznie wyróżniała się spośród innych. Jest to całkiem logiczne, gdyż rynek jest mocno zapełniony przedsiębiorstwami, a kluczem do zdobycia klientów jest wprowadzanie produktów, które będą w stanie przyciągnąć nowych konsumentów również dzięki swojej innowacyjności oraz nietypowym rozwiązaniom. Jedną z takich firm jest znany na całym świecie Adidas, który od kilkudziesięciu lat skutecznie zdobywa mocną pozycję, będąc jednym z topowych producentów obuwia, bez względu czy będą to buty do biegania, czy jakiekolwiek inne.

adidas_climacool
Adidas Climacool

Poza standardowymi kolekcjami producent wypuszcza również bardziej nietypowe serie. Buty Adidas, które do nich należą to chociażby linia Climacool, która zadebiutowała w 2002 roku. Dzięki zastosowaniu systemu wentylacji, który pokrywa cały but gorące powietrze oraz wilgoć jest stale odprowadzana, dzięki czemu stopa odczuwa znacznie większy komfort, niż gdy znajduje się w bucie bez tej technologii. Rzecz jasna produkty te w teorii kierowane są do sportowców, niemniej w praktyce nosi je każdy, kto uzna owy patent za ciekawe rozwiązanie. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż od wielu lat buty sportowe są noszone przez wszystkich, nawet tych, którzy stronią od wysiłku fizycznego.

W tym samym roku światło dzienne ujrzało obuwie stworzone we współpracy z japońskim projektantem Yohji Yamamoto. Jego nietypowe podejście do tworzenia sprawiło, iż buty Adidas nabrały nietypowych dla tej marki kształtów, czego przykładem może być czarny botek na koturnie, którego jedynym ozdobnym elementem jest trzy-paskowa „obręcz” owijająca but. Co prawda stylistyka ta była dość kontrowersyjna, ale część klientów oszalała na punkcie tego obuwia.